Hej och Glad Påsk🐣

 
Påsk och Lofsdalen, strålande sol och vita vidder ja så har vi det just nu. Det bästa av allt. Vårvintern här uppe är bara bäst !
Vi njuter av allt vad Lofsdalen erbjuder oss. 
 
Vi kom upp i torsdags, skärtorsdag då bara njöt vi på altanen i solen
 
 
 
 
Fredag, långfredag då är det marknad i byn. Vi promenerar ner till folkvimlet, det  är många knallar  med hantverk och lokala smaker. Vi handlar goda ostar från Åsberget Gård och sen fick jag med mig en spännande bok som jag köpte direkt av författaren.
 
 
 
 
En marknadsfika tog vi på Lin och Lilja i gassande sol med utsikt över Lofssjön.
 
 
 
 
Lördag, påskafton sol sol och ännu mer sol. Nu är det dax att åka ut på fjället vi packar ryggsäcken och drar iväg på skidor till Grillkåtan, där tillbringar vi några timmar i en solen och snön. Vi äter både medhavd lunch, mackor med julskinka, kaffe, bullar och clementiner.
Jag kan väl säga att det var inte bara vi som var där, väldigt många har sökt sig ut i snödrivan och solen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Behöver jag tala om att det var extra gott med en påskbuffe senare på dagen🐥