Lunch hos Kerstin o Håkan

Igår var vi bjudna till grannarna Kerstin och Håkan till deras underbara sommarställe på Vätö. Vi var där alla grannar från Åkanten, en riktig trevlig tillställning. Vi började med bubbel och snittar i deras trädgård därefter blev vi bjudna på nyrökt lax av värden själv, sallad, gurka o tomater från värdinnans köksträdgård, potatis från Tempo. Såå gott allting. Dessert en gudomlig vit kladdkaka med citronmeliss till den färska hallon och vispgrädde. Efter luchen guidning i den vackra trädgården och Kerstins ateljé.
Tack fina grannar för en underbar eftermiddag!

'

Turist i min egen stad

Idag har vi besökt en del platser i Norrtälje som vi aldrig har varit på tidigare. Vi började med en promenad till hamnen där vi åt lunch på "Kajbaren" vid SS Norrtälje. Vi åt en SS Norrtälje toast, en röra med räkor och kräftstjärtar på stekt rågbröd, mycket gott.

Därefter gick vi tillbaka i stan där det var modevisning, på gatan av lokala butiker. Noll foton.

Fortsatte till Roslagsmuseet, hundra meter hemifrån oss, har aldrig varit där tidigare. Vi tog en fika i den fina parken, och eftersom det är sjuttonhundratalsveckan nu så var det en del karoliner där som avfyrade kanonskott kl 15.00.

Inte nog med detta, nu gick vi vidare till Norrtäljes Konsthall och Pythagoras. Även dessa ställen vårt första besök.

Därefter tog vi vägen hem över "Södra Bergen"

Väl hemma var det skönt att sätta sig på balkongen och svalka sig med ett glas vitt.

Sen så blev det en kycklingpaj till middag på balkongen.

Min födelsedag

Min födelsedag detta år var en lugn och fin dag och vecka. Senaste åren har vi firat i Stockholm, övernattning och restaurangbesök. Hemmafirande i år med barn och barnbarn. Tisdag när jag fyllde var mor och Bror här på dagen, kvällen var Patrik o Jennifer här på middag. Torsdag var Filippa och Niklas familj här. Tårtor och presenter och ❤️

Mother och brother äter jordgubbstårta på våran balkong.

Jennifer och Patrik på middag, lax med mozzarella och rostade tomater och sallad med melon.

Torsdag, firande med resten av familjen❤️