Härliga Härjedalen

Nu har vi haft några fina dagar här uppe i Lofsdalen, hade tänkt att plocka lingon men det är det minsta vi har gjort, var ute en sväng men det verkar vara dåligt med den varan, vi skrapade ihop knappt ett kilo.
Jag har putsat alla fönster i huset, känns bra att ha gjort det innan vintern, Allan har städat garaget. 
Och så har vi förstås ätit en massa god mat. Norrlänningen i mig brukar vakna till liv när jag är här uppe, tycker om att laga och äta mat med norrländska smaker. Den här gången blev det bl.a. stekt röding och idag har jag lagat något som jag aldrig har gjort tidigare, nämligen potatispalt med stekt fläsk, smält smör och lingonsylt till, oj, oj, oj så gott det blev!
 
Huset i höstskrud
 
Blomsterarrangemang på altanen
 
Stekt röding med champinjoner
 
Palt !!!
 
Härliga frukostar och bastubad hör också till Lofsdalen